lördag 10 september 2011

Chokladkladdig kokostoscakaka

Idag var det min tur att baka nåt till duktiga fotbollskillarnas match. Ett tag sen jag gjorde såna här; dessutom kaaan det vara äldste sonens favvo kaka. Hursomhelst så blev det såna jag bakade:

Chokladkaka med kokos
4 ägg
6 dl socker
3 dl mjöl
8 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
180 g smält marg

Gräddas i stor långpanna, 200* 10 min. Ta sedan ut kakan och bred över kokossmeten:

Kokossmet
75 g marg
2 dl socker
1½ dl grädde
1 dl ljus sirap
1 påse kokos

Sjudes 5 minuter.

Grädda sedan kakan ytterligare 10 minuter.

1 kommentar:

  1. Men, trodde jag kommenterat men gör det väl igen :)) En klassiker mamma brukar göra till julbaket...en stor favorit för min del då den påminner mycket om kladdkaka..älskar dessa!! :))

    SvaraRadera