söndag 4 mars 2012

Utmaning!

... från Yramamman som har en jättefin blogg, med mycket gott :)
Vi ska skriva sju saker ni kanske inte vet om oss... Och eftersom vi är två systrar som bloggar, måste det ju  bli sju saker var då :) Storasyster börjar, och så kommer lillasysters i nästa inlägg :)

1. Jag är en extremt frusen person. Har ständigt iskalla fötter, utom mitt i sommaren.

2. Duschar alltid väääldigt varmt, och väääldigt länge. Kan höra ihop med punkt 1 ;)

3. Jag har väldigt lätt att minnas födelsedatum. Kan fortfarande rabbla upp födelsedatum på de allra flesta i min högstadieklass, fast det är några år sen....

4. Har en kraftig grod/paddfobi. Helt allvarligt. Usch!!

5. Måste (!) bädda sängen varje morgon! Kan inte lägga mig och sova på kvällen om inte sängen varit bäddad. Men har aldrig missat det heller.

6. Har jättesvårt att motstå ett fint halsband. :) Det har lett till en ganska stor samling sådana..

7. Jag har fortfarande tät kontakt med min brevvän sen 7:an. Nu hörs vi på nätet istället för via brev, men under högstadietiden skickade vi minst ett brev i veckan.. Det längsta jag skrev till henne var 17 blad - 34 sidor. Hände mycket på den tiden :))

Det var mina punkter det; och vi skickar vidare utmaningen när syster också har skrivit ner sina.

2 kommentarer:

  1. Åh vad roligt att läsa :D
    Jösses, 34 sidor, nog för vi skrev låååånga brev *skrattar*
    Det är verkligen en av de värdefullaste sakerna jag har i min ägo, så är det dina brev :)
    Vi skulle nog kunna skriva några romaner av dem :-)

    Stor kram till dig finaste vännen!

    SvaraRadera
  2. Ja, och vad roligt det var att få de tjocka breven!!! <3 Som sagt, det hände mycket spännande då :))

    Stor kram tillbaks <3

    SvaraRadera